miercuri, 10 martie 2010

Orasul.ro. Excursie foto: Obor - Aviatorilor

Ave din nou,
In weekendul ce a trecut am iesit la o noua tura de pozareala cu cei de la orasul.ro. Traseul a fost Stefan cel mare - Lizeanu - Maica Domnului - Floreasca - Statia de metrou Aviatorilor. O zona cu puternice contraste mai ales intre Lizeanu - Maica Domnului si Floreasca.
A fost o vreme caineasca, cu ninsoaare si frig si vant, de ziceai ca se pregateste sa vina Craciunul, nu Pastele. Apropo de asta, aveti cumva o harta a drumului spre Pol sa i-o dam cumetrei Iarna, ca am senzatia ca s-a ratacit pe la noi si eu unul nu as vrea sa il vad pe Iepurasul de Paste cum ingheata de frig, ca sigur angajatorii lui au omis sa ii ia si echipament de iarna in conditiile pseudo crizei actuale.
Intalnirea a fost in fata magazinului Bucur Obor, unde, spre marea mea surprindere, erau deja in asteptare un numar enorm de pasionati de foto avand in vedere conditiile meteo. Mai jos vedeti cam ce turna de sus, ca sa va faceti o idee:

Intre timp aparuse si pretenul Mihai, pe care am reusit sa il conving sa participe la aceasta excursie, si da-i bataie spre Fane Babanu' cu gasca.


Fane (voi s-ar putea sa il stiti sub denumirea de Stefan cel Mare), sfios, cum il prezinta si istoria nu a vrut sa ne tina prea mult cu el si ne-a facut un vant la dreapta spre Masina cu Paine (probabil ii era ca ne e foame, si nu se insela omul prea tare). Inainte sa dispara din orizontul nostru vizual, ne-a facut cadou o imagine a sa in ajunul bataliei, cotropit de fulgii de nea, de masini si de outdoor-uri:


Pe Masina de Paine si pe strazile adiacente ne-a intampinat un peisaj demn de "Dupa blocurile gri stam noi, majoritatea, sunt mai inalte la sosea sa nu se vada foamea, sa nu se vada baietii care-i prostesc pe prosti" (atentie versuri explicite daca dati click pe link):

(Remarcati va rog termopanele, va rog. Adicatelea, mizerie, mizerie, dar sa fie cu prestanta, ce cascheta lu' nea Puiu)

La 2 pasi de Stefan cel Mare, in spatele blocurilor gri am descoperit o ruina, de care stiam de ceva timp, cu care insa nu ma intalnisem niciodata pana acum. Ruina respectiva este monument istoric, prima moara cu aburi din Bucuresti, un complex ce isi are inceputurile la 1853. Cu o suprafata initiala de 5,41 hectare, redusa apoi la 4,7 hectare, zona prezinta un interes deosebit pentru nenorocitii care nu stiu cum sa mai fure si sa calce pe cadavre pentru a baga niste copeici in buzunare... In concluzie, desi monument istoric, a fost lasata in paragina si prada jafului si distrugerii. Pentru ca nu o pot darama pe fata din cauza statutului de monument, se fac a nu vedea jaful care se face aici si slabirea structurii de rezistenta. Au incercat si cu focul in 2008, dar batranica se tine bine si refuza sa se dea batuta in fata lichelelor. Desi se gasesc bani pentru tot felul de rahaturi, desi platim km de autostrada la preturi cu care in Occident s-ar construi 10 km de autostrada, desi dam o gramada de bani pentru peticirea drumurilor, peticire care rezista pana la prima ploaie, si apoi dam iarasi bani pentru "mentenanta" lor, pentru acest monument istoric, unic, nu se gasesc bani sa fie refacut si pazit. Daca ar fi dupa mine, as pune paza militara acolo, care sa impuste pe loc orice trecator. Sa va stea in gat si sa va luati caramizi pentru cavou de aici, ma!










Scuzati iesirea in decor dar m-a luat nitel valul, mai ales cand imi aduc aminte cum se distrug monumentele istorice din tara asta, sau chiar tara cu totul cand e rost de bani (vezi cazul Rosia Montana).
Gata... Happy thoughts... Serenity now

O poza de arhiva si cu Mihai. Misu, tine bine de poza asta, sa ai ce arata la copii peste ani, cand Moara va ramane o simpla amintire:


Am iesit nevatamati din incinta Morii si am continuat slalomul printre gropi, mocirla, zapada, masini si trecatori grabiti, spre Maica Domnului. Aici, acelasi peisaj extraordinar cu "vile" si cu baietasi de dupa blocuri si creatiile lor:


Am continuat plimarea la pas pe Ghica Tei unde ne-a iesit in cale "misterioasa grabita cu umbrela de ploaie" (ma rog, de ninsoare, dar arata la fel)


Pasii ne-au putat apoi spre Parcul Circului, pe unde nu mai intrasem de ani buni. Si acesta a ajuns sa fie dominat de un bloc turn care depaseste cam toate cladirile din zona (cum o fi luat aprobarile) si care era sa sece lacul din Circ (nu stiu daca a fost rezolvata problema, apa mai era deocamdata)


Cate o fi vazut batranul din imagine? El insa nu dispera si ne face senin semnul lui Churchill. "V" de la Victorie.


Am identificat si un cuplu de prieteni buni, dar care au tinut sa fie pozati separat, pentru a nu da nastere la banuieli (se pare ca familiile nu sunt de acord cu legatura lor, dar asta ramane secretul nostru, va rog): El, un superb exemplar masculin blond (fetelor e luat)

si Ea, o superba roscata curtata de toti menestrelii din zona respectiva (am auzit ca si celebrul Adita Simionescu ar avea casa pe acolo si o curteaza)

Plimbarea a continuat cu o oprire la celebrul lant de mancaruri rapide cu M-ul galben, unde ne-am hodinit si incalzit nitel si apoi Mihai cu mine si cu un alt Mihai ne-am despartit de grup, luand la pas compozitorii din zona respectiva si sfarsind excursia in fosta groapa de zarzavagii din Bucuresti actualmente o groapa plina de zarzavaturi
Cam asta ar fi iesirea de sambata. Multumiri lui Andrei Barsan pentru prilejurile oferite si asteptam si urmatoarele excursii.
Pana data viitoare, Enjoy it!

9 comentarii:

Catalin spunea...

Dacă ai fi făcut armata nu te-ai fi plâns de vreme...
Dacă ai facut stagiul militar, e păcat...:)
Cât despre imagini o votez pe prima...
Restul e tăcere...

Silviu spunea...

Din fericire (pentru mine) nu am facut armata. Si nu m-am plans de vreme, doar am constat frumusetea ei :)
Multam de vizita si de comentariu si ma bucur ca a fost macar una care sa placa.

florijianu spunea...

mie mi-au placut toate...si fotografiile si descrierea excursiei
toata stima !

Silviu spunea...

Multam mult Flori.

Unknown spunea...

buna ziua...
ori lasai numai comentariul,ori lasai numai comentariul....
imaginile nu spun NIMIC.
ai invatat ceva,cumva,de pe undeva despre compozitie.elementele ce ar trebui sa umple un spatiu dat?
alex.d.-serban

Silviu spunea...

Incerc si eu... Acum nu putem toti sa fim Adams, nu? Imi cer scuze daca imaginile mele ti-au zgariat retina, ma bucur ca macar comentariul ti-a placut cat de cat.

Anonim spunea...

Eu zic bravo dom'le ca ai timp si dorinta sa faci ceva din pasiunea ta, cat despre sfaturile celorlalti... cei care cunosc si critica fotografia, sa mai dea si sfaturi constructive ca de carcoteala nu ducem lipsa, daca ne uitam pe un site sau pe un blog e sa invatam sa facem ceva nu sa invatam sa criticam...
Numai bine si tot respectul pentru cei care fac ceva

Anonim spunea...

FELICITARI, Silviule. Zmecherashi din astia gen fudulica si al. dinu serban vei mai gasi in gasca asta de pozari. Multzi din ei sunt cu MULT BUN SIMTZ, insa avem nevoie de multe ori sa mai zambim si atunci astia sunt sarea si piperul...

Silviu spunea...

Va multumesc amandurora si le multumesc si lor pentru ca v-ati gasit timp sa intrati aici si mai ales sa imi comunicati parerea voastra. Nu ii consider rau intentionati si poate chiar au dreptate, fiecare are modul sau de a comunica insa. Si eu sunt mai caustic uneori, asa ca nu am de ce sa ma supar :). Ansel Adams cel mai probabil nu voi ajunge vreodata, nu pot decat sa aspir sa ma imbunatatesc in masura posibilitatilor, si asta fara critica nu e posibil. La fel, nu aspir ca fotografiile si "textele" mele sa placa tuturor. Asta chiar ar fi imposibil. Dar atata timp cat exista persoane carora le vor placea, voi considera ca nu sunt totalmente lipsit de speranta si voi continua :) Multumesc inca odata.