marți, 23 martie 2010

Orasul.ro. Excursie Foto: Metrou

"Metrou 1996, '97, '98, '99 si asa mai departe...
Atentie se-nchid usile
Urmeaza statia Eroii Revolutiei
Cu peronul pe partea dreapta."


"Bucureşti 1975, undeva pe Splai în apropiere de Cotroceni. Un ţăran venit din Moldova spărgea strada pentru un viitor şantier. Un băiat de Bucureşti îl întreabă: “Băi, nea Ioane, ce faci dumneata acolo?”, “Scot chetrele astea, nu vezi?”, “Lasă chetrele, spune-mi ce lucrare se execută, ce va fi în final?”, “Metrău!”, “Bine, şi ce e ăla Metrou?”, “Metrău, dracu ştie!?”, conchide nea Ion."

O noua postare datorata lui Andrei Barsan si http://www.orasul.ro/. Prin intermediul lor am reusit sa ajung sa pozez intr-un loc unde, in mod normal, fotografiatul este interzis: metroul bucurestean.
Primul om care s-a ocupat de studii privind metroul a fost Dimitrie Leonida, prin anii '30. Inaugurarea avea sa vina abia in noiembrie 1979, o noua ctitorie a Epocii de Aur (lucrarile incepusera la 20 septembrie 1975). Existau 6 statii: Semanatoarea, Grozavesti, Eroilor, Izvor, Piata Unirii si Timpuri Noi.
In prezent, Metroul bucurestean are 66.95 km de cale dubla, 4 magistrale si 49 de statii. Din nefericire, se pare ca ii bate gandul sa se apuce de metrou si in Drumul Taberei, si zau ca nu e necesar, traficul e destul de nenorocit si asa, fara interventia lor, si pe cuvant ca verdeata existenta nu e prea multa.
Revenind la excursia noastra, ea s-a desfasurat pe traseul P-ta Unirii 1 - Titan, Titan - Nicolae Grigorescu, Nicolae Grigorescu - Anghel Saligny si retur, Nicolae Grigorescu - Dristor 1, Dristor 2 - Piata Victoriei 2, tot acest traseu pe durata a 2 ore, 2 ore jumatate, insotiti de un reprezentant Metrorex, pentru protectia anti badeangarzi zelosi.
La ora 9.00 (+15 min) ne-am strans toti cei 10, din totalul de 11 vajnici exploratori subterani, la Dispeceratul de la Unirii 1, si pe rame inainte, da-i bataie.
Inceputul se prezenta sub auspicii favorabile, o colega fotografa draguta (nu era cu noi) imi zambea de pe un perete si ma indemna sa zambesc si eu la ea in timp ce imi facea o poza. Ne-am pozat reciproc, n-am facut schimb de adrese de mail si numere de telefon si am plecat mai departe care cum putea (din pacate, ea cred ca mai e si azi agatata pe acel perete):

Intre timp soseste metroul la peronul celalalt, fuga, fuga la imbarcare... Atentie se inchid usile! Urmeaza statia Titan cu peronul central:

Vine metroul... A trecut metroul:


La naiba, pe asta l-am scapat.. Nu-i de mirare, la ce viteza are... Oricum era prea monocrom, vedeti voi mai incolo metrou adevarat:

E voila, curcubeul aromelor IVA:


Hmmm... Cat naiba o fi ceasul? 10.02 sau 3.48?

Asa imi trebuie, daca ma uit dupa ceasuri, l-am pierdut si pe asta...

Introduceti cartela (sa fie valabila si cu banda magnetica in dreapta, da?)

Start running ca se aude metroul

Dar nu treceti de usa

Ca ajungeti aici

Si apoi veti ajunge sa folositi poarta asta

Contrar afisajului, nu suntem pe Marte, si nici la Paris, ci in Bucuresti, Pamant, aproape de iesirea spre A2:

Si statia care poarta numele domnului Teclu (tin sa multumesc pe aceasta cale conducerii Metrorex, care m-a ajutat sa imi umplu o lacuna a culturii mele generale prin denumirea in acest fel a statiei respective):

Un loc pe scaun? Nu, multumesc. Calatoresc in picioare...

Cateva poze cu pozografii in actiune...
Flori Jianu pozand...

'Ai de poza mea.... Ce s-a ales de ea...

Fotografiem tot, nu ne scapa nimic, eu tin fata, tu acopera spatele...

Urca-te, Urca-te, Urcaaa-teeeeee!!!

O perspectiva a Pietei Victoria, lipsita de imaginea sinistra a Guvernului

Cateva exercitii de expunere prelungita:












Aceasta a fost excursia la metrou, dar ziua nu avea sa se opreasca aici, a urmat si un bonus, o excursie la URAC, dar despre ea intr-un episod viitor.
Enjoy!

11 comentarii:

Dan Petringel spunea...

Buna treaba, felicitari!

Tavi spunea...

Frumoase cadre si comentarii. Mi-a placut si introducerea in tema cu o scurta istorie a metroului. Felicitari

freyutz spunea...

Felicitari pentru articol si pentru poze. Superb!!

Silviu spunea...

Multam mult. Unii dintre voi apareti si in poze, ati fost si o inspiratie in culegerea de date... :)

Kats spunea...

Faine poze, mai ales exercitiile de expunere prelungita.
Bravos!

florijianu spunea...

imi place descrierea...foarte atent la amanunte (eu habar n-avea prin ce statii am fost...:)
umor fin...schimb de nr de telefon si mailuri cu tipa draguta de pe perete ha ? ...:))
foarte reusite fotografiile cu timp lung de expunere...chiar o experienta super !
toata stima silviu !

Silviu spunea...

Multam mult, Flori.
Toata stima si din partea mea.
In ceea ce priveste experienta, chiar a fost una super. Sper sa o mai putem repeta.
Cat despre tipa respectiva, nu am avut absolut nici o sansa cu ea... Cred ca se vedea cu un tip, care facea reclama la pantofi pe panoul alturat, si ii era fidela...

Anonim spunea...

da, pozele cu expunere mare sunt chiar bune

Lucian T spunea...

foarte interesant

ConcursFotoFocus spunea...

Salutare!

Dragi pasionati de arta fotografica, va invit cu drag pe site-ul http://fotofocus.ro pentru a participa la concursurile organizate de acest site. Va puteti promova foarte usor si puteti contribui la dezvoltarea artei foto in tara.

Numai bine!

Anonim spunea...

Bună Ziua!
Eu sunt Vlad, unul dintre membrii Radio Whisper, un radio anti-manele dedicat bloggerilor şi nu numai.
Am vizionat cu atenţie blogul tău şi vreau să spun că am fost foarte fascinat de ceea ce am găsit. Am fost atras de subiectele interesante şi de originalitatea articolelor. Felicitări ! Încep să îl citesc cu drag.
Noi promovăm la radio diferite articole ale bloggerilor, iar azi am promovat un articol de-al tău ; am specificat sursa articolului şi am deschis şi un subiect pe baza acestuia. Dacă doreşti, poţi să ne recomanzi orice articol şi noi îl vom promova.
Cu scuzele de rigoare pentru acest mesaj de tip spam,acest mesaj este dedicat tie si la cei care merita care ii citim aproape zi de zi.
Ne-ar face plăcere, de asemenea, să ştim că ai dori să ne susţii în acest proiect de radio şi să accepţi o eventuală colaborare.
Pe Radio Whisper se difuzează toate genurile de muzică, exceptând manele şi piesele necenzurate, avem şi câteva emisiuni, ştiri etc. Ne-am propus să realizăm un proiect mare, iar pentru asta avem nevoie de susţinerea şi ajutorul tău şi al celorlalţi colegi bloggeri. Dorim să creăm o echipă numeroasă, de oameni cu un talent aparte şi m-am gândit că, poate, ai vrea să ni te alături şi să colaborăm, binenţeles, pe unul dintre domeniile care îţi place. Dorim, de asemenea,sa iti acordam un scurt interviu. Pentru noi sunt importante ideile şi modul de a gândi al bloggerilor şi al ascultătorilor noştri.
Îţi mulţumesc pentru timpul acordat, iar acum îţi propun să adaugi linkul sau bannerul nostru pe blogul tău şi să ne dai add la id-ul ascultawhisper sau un email ascultawhisper@yahoo.com pentru a discuta mai multe.www.radiowhisper.com
Mulţumesc,Cu stimă Vlad!